תפריט נגישות

רס"ן חגי ביבי ז"ל

חגי ביבי
בן 24 בנפלו
בן צביה וניסים
נולד בירושלים
בי"ז באלול תשל"ט, 9/9/1979
התגורר במעלה אדומים
התגייס ב-19.11.1997
שרת בחטיבת גבעתי גדוד צבר
נפל בפעילות מבצעית
בכ"ז בכסלו תשס"ד, 22/12/2003
מקום נפילה: ציר כיסופים
באזור רצועת עזה
מקום קבורה: ירושלים - הר הרצל
הותיר: הורים ושתי אחיות - לילך ומורן
בעל צל"ש אלוף הפיקוד

קורות חיים

חגי נולד בירושלים בי"ז באלול תשל"ט (09.09.1979) בן בכור לצביה וניסים, וגדל במעלה אדומים שם נולדו אחיותיו לילך ומורן.

חגי למד בבתי הספר "תומר רחל" ממלכתי ב' "דקל וילנאי" וסיים לימודי תיכון ב"רנה קאסן" שבפסגת זאב. חגי גדל והתחנך בבית חם ותומך, אשר טיפח בו תכונות אופי וערכים חשובים עליהם נמנים: טוב לב, אכפתיות, דאגה ורגישות לסובבים בשילוב מרץ בלתי נדלה, אומץ לב, אחריות, נחישות אשר עשוהו לילד אהוב על חבריו ומוריו. כמו כן, הושרשה בחגי הציונות – למענה היה מוכן להקריב הכל. גם את חייו.

כבר בשנות ילדותו החלו לנבוט ולצמוח בו אותן תכונות אשר הפכוהו למפקד נערץ. חגי גדל והפך לנער יפה תואר וחסון, אשר החליט לשרת בצבא הגנה לישראל כלוחם קרבי. החלטה זו היתה נקודת תחילתה של הדרך הקשה ורבת המשמעות - דרכו הצבאית של חגי.

חגי התגייס מיד בתום לימודיו לגדוד "צבר" בחטיבת גבעתי. למרות ברכו הפגועה, עבר בהצלחה את שלב ההכשרה המפרך ונשלח בתום תשעה חודשים לקורס מפקדי כיתות – מסלול קשה ותובעני, פיזית ונפשית. חגי הצליח להתמודד היטב על אף בעיות ברגליו – הוא נשך את שפתיו, המשיך הלאה וסיים את הקורס בהצלחה. כבר אז התגלו בחגי ניצני מנהיגותו.

חגי שימש כמפקד כיתה (מ"כ) המונה כאחד עשר לוחמים המבצעים משימות מבצעיות – תפקיד שלא תאם דיו את כישוריו של חגי שהיו גבוהים הרבה יותר מן הנדרש לתפקיד זה. מסיבה זו הביע חגי את רצונו לצאת לקורס קצינים הדורש פיקוד ולקיחת אחריות רבה יותר - תפקיד מרכזי בצה"ל. חגי אכן נשלח לקורס קצינים, אחריו חזר לגדוד צבר כמ"מ מרגמות. תפקיד זה מורכב יותר שכן בחטיבה כ-600 לוחמים. חגי שימש כמפקד מחלקה המונה כשלושים לוחמים. תפקיד זה דורש יכולות פיקודיות גבוהות בהן עמד חגי בהצלחה רבה. חגי הכיר את כל חייליו באופן אישי ודאג להם כאב הדואג לבניו – ליטף, חיזק ועודד בשעת הצורך. כמו כן, קידם את חייליו בצורה הטובה ביותר במסלולם הצבאי.

תפקידו הבא היה קצין מבצעים בלבנון, לאחריו המשיך להתפתח ולהתקדם בתפקידיו. חגי נשלח לקורס מפקדי פלוגות (מ"פ) – הקורס היוקרתי ביותר בצה"ל – קורס מושקע מאוד, זאת מתוך אמונה שמסיימיו ימלאו תפקידים בכירים ומשמעותיים ביותר בצבא ההגנה לישראל. עם סיום הקורס שנמשך שנה וארבעה חודשים של לילות ללא שינה, והכשרה לפעילות מבצעית מורכבת, חגי מקבל פלוגה בת 140 לוחמים ומשמש כמפקד הפלוגה.

חגי מתגלה כעילוי מבחינת תפקודו, הן בתחום המבצעי והן בזה האישי. חגי ידע להיות נוקשה מחד, ורך מאידך בשעת הצורך. התעניין בחייליו דאג להם ולתנאי שרותם. הוא טיפח חיילים שלא סיימו אף מסגרת אחרת קודם לכן. זהו קסמו של חגי – שהאמין בחייליו, חיזק את ביטחונם והכשירם באופן המוצלח ביותר. משהו בתוכו לא נתן לו להתייאש מאף אחד, אף פעם, הוא נתן אמון בכולם ותכונה זו הפכה אותו לכל כך אהוב. בשלב זה מוצע לחגי להמשיך הלאה, ובתקופות הקשות של מדינת ישראל היה ברור לחגי ולמפקדיו שחגי ימשיך בתפקידו כל עוד ידרש לכך. כאן בא לידיי ביטוי ערך חשוב המושרש היטב בחגי – ערך הנתינה.

חגי מקבל מינוי בפלוגת החוד של הגדוד – כשמה כן היא – פלוגה איכותית המהווה את החוד שבפלוגה (פלחו"ד). פלוגה זו מבצעת את עיקר הפעולות המבצעיות האיכותיות. חגי ממלא תפקיד משמעותי כמפקד הפלחו"ד וממשיך להתנדב למשימות נוספות. חגי תמיד שאף קדימה וחיפש כיצד ניתן לתרום מעצמו עוד ועוד. תכונות אישיותו תרמו לאופי הגדוד וטיפחו פלוגה איכותית מלוכדת המחזקת אחד את רעהו. חגי נתן את כל כולו – כולו – לצבא.

בשל תכונות נשגבות אלה, ובשל איכות מילוי תפקידיו המבצעיים, זוכה חגי להכרה בקרב מפקדים בכירים ביותר בצבא. חגי הצטיין בעיניי מפקדיו – הצטיינות שקיבלה מעמד פורמלי, שכן חגי הומלץ על ידי המח"ט (מפקד החטיבה) וסגן האלוף לקבלת אות הצטיינות מהרמטכ"ל. זכות זו שמורה לקצינים מיוחדים במינם, לקצינים בכירים ביותר. חגי נבחר מתוך עשרות קצינים שהומלצו. (בין 50 ל-60 קציני פיקוד דרום). בצנעה ובחיוך עבר מועדה לועדה, והגיע עד לרמטכ"ל לקבלת אות הצטיינות שהוענקה והגיעה לחגי עוד בחייו. מעמד זה היוו גאווה לגדוד, לפלוגה, לפיקוד ובראש ובראשונה - לחגי.

חגי גילה תושייה, אומץ לב, נחישות, אחריות. כל אלו ועוד, סייעו לו לממש את הפוטנציאל הרב הטמון בו, ולמלא תפקידיו הבכירים באופן המוצלח ביותר. במהלך שירותו הקרבי הוענקו לחגי עשר תעודות הוקרה והצטיינות, אשר מאחורי כל תעודה מסתתר סיפור לחימה הטומנת בחובה נחישות, אחריות רבה ומקצועיות. ובמילה אחת - גבורה. שתיים מן התעודות שהוענקו לחגי – הוענקו לו ע"י הרמטכ"ל.



ציר כיסופים המוביל אל תוך גוש קטיף הינו ציר מורכב ובעייתי שכן על הציר נעים רכבי התושבים היהודים ועל הגנתו מופקדים הלוחמים. מצלמה הממוקמת בראש תורן גבוה סורקת את מרחב הציר הלוך וחזור, בניסיון לאתר תנועות מחבלים בדרכם לבצע פיגוע בציר. בכ"ח בכסלו תשס"ד בשעה 18:46 התצפית מזהה מחבל חמוש זוחל לעבר פילבוקס 21, הנמצא כ-40 מטר מציר כיסופים. לגיזרת האירוע הגיע במהירות המ"פ חגי ביבי, סגנו ליאונרדו וייסמן והחפ"ק. בעודם בדרכם לגיזרה שאינה שייכת להם, מבקש חגי פרטים ומידע על המחבל ומקום הימצאו. חגי, במיומנות, מקצועיות וקור רוח שואל את השאלות הנכונות, אוסר ירי מן הפילבוקס, מודיע בקשר למפקד גיזרת האירוע שהוא נמצא בגיזרתו ושולט, ומוודא עם התצפית שהיא אכן מזהה אותו לפני הפריקה מן הג'יפ. חגי, בעודו יודע כי המחבל בדרכו, בנחישות, באומץ לב ותעוזה התחיל להתקרב לציר, בפריקה רגלית על מנת לתצפת, לחתור למגע ולחסל את המחבל. ובעודו מתחיל את דרכו, המחבל מפתיע אותו מטווח קצר מאוד. חגי נהרג במקום. סגנו ליאונרדו מנסה להגיב, אך המחבל פוגע גם בו. ליאונרדו נהרג לצידו של חגי. לאחר קרב קצר מאוד מצליחים חבריו לנשק של חגי לחסל את המחבל בנקודת האירוע ומחבל נוסף שהיה כ-150 מטר מצפון לנקודה, ובכך להשלים את המשימה שלמענה הקריבו חגי וליאונרדו את חייהם. חגי וליאונרדו ז"ל נהרגו תוך ביצוע המשימה להגנת תושבי גוש קטיף. הם הפגינו אומץ לב וקור רוח מפליאים, נחישות וחתירה למגע, ושילמו על כך בחייהם. מותם הוא מות גיבורים, גיבורים אשר שלמו בחיים להגנת המולדת.

הופק במערכת "גלעד-לזכרם", באמצעות חב' תבונה בע"מ (054-6700799)
בניית אתרים: לוגו חברת תבונה