תפריט נגישות

סרן יעקב קובי אזולאי ז"ל

יעקב אזולאי
בן 30 בנפלו
בן ויויאן ושמעון
נולד בירושלים
בכ"ט באב תשל"ב, 9/8/1972
התגורר במגדל העמק
התגייס ב-26.11.1990
שרת בחטיבת גולני
נפל בפעילות מבצעית
בכ"ז בניסן תשס"ב, 9/4/2002
מקום נפילה: ג'נין
באזור יהודה ושומרון
מקום קבורה: מגדל העמק
הותיר: אם, שני אחים - יוסי ומוטי ושתי אחיות - אלין ומור
בעל צל"ש אלוף הפיקוד

קורות חיים

סרן (מיל') יעקב אזולאי, בן 30, ממגדל העמק, ששירת כקצין בדרגת פקד ביס"מ של משטרת מרחב העמקים, נלחם כדי לשרת כלוחם במילואים בצה"ל. לאחר חג הפסח התמלאה בקשתו והוא גויס לצבא כלוחם, ויצא לשירות מילואים, שממנו לא שב.

דודו, אלברט ועקנין, סיפר כי אחיינו התייתם מאביו בגיל 9, ולאחר סיום לימודיו בתיכון התגייס לגולני, שם שימש כמ"פ. בתום שירותו הצבאי התגייס למשטרה, תוך כדי לימודים לתואר ראשון.

"הוא היה מהמובחרים, מלח הארץ. הוא היה תלמיד מצטיין. אני זוכר כשהיה בגולני, הוא לא רצה להגיד שהוא בקורס קצינים, בשל החשש שיודח. הוא שמר את זה בסוד ואני כל הזמן אמרתי לו, 'לך לקצונה', ופתאום הוא הפתיע אותי ואמר שיש מסיבת סיום קורס קצינים. הוא היה לי כבן".

הדוד, המתגורר בירושלים, סיפר כי לקראת שירות המילואים שכר לו אחיו שכפ"ץ. כמו כן אמר כי בתחילת דרכו במשטרה הקים יעקב את יחידת המשמר האזרחי במגדל העמק. "לפני כחודשיים הוא הגיע יחד עם חבריו ליס"מ אלי הביתה, בתום פעילות בכותל. הוא חיבק אותי, נישק אותי ואמר 'אני מקווה שאני לא מפריע לך'".

ממלא מקום מפקד יס"מ עמקים, פקד מני בנימין, סיפר כי "קובי היה מושקע כל כולו בעבודה. הוא היה מ'המורעלים'. בתקופה שלמד באוניברסיטה, כל התרעה הכי קטנה שהיה מקבל, היה עוזב את הלימודים. במוצאי שבת האחרונה שוחחנו בטלפון כשקובי היה במילואים. ביקשתי ממנו שיחזור אבל הוא אמר שהעבודה רצינית, והחליט להמשיך את שירות המילואים שלו, כי כזה הוא היה. במקום הקשה ביותר הוא היה מתייצב ראשון".

סרן יעקב אזולאי הותיר אחריו אם, ויויאן, שני אחים - יוסי ומוטי, ושתי אחיות - אלין ומור.

הוא הובא למנוחות בחלקה הצבאית בבית העלמין במגדל העמק.

הופק במערכת "גלעד-לזכרם", באמצעות חב' תבונה בע"מ (054-6700799)
בניית אתרים: לוגו חברת תבונה