תפריט נגישות

סרן יעקב קובי אזולאי ז"ל

רשימות לזכרו

קובי היקר / אופיר קליין

אלבום תמונות

קובי היקר
קשה להתחיל לכתוב על אדם שיש כל כך הרבה דברים לספר עליו ומעשיו. זכיתי להכירך באחת מתקופות היפות בחייך - התקופה בה הקמת ופיקדת על הפלוגה המסייעת של גדוד חרוב, ולי היה כבוד לשרת תחתיך כמ"מ ולאחר מכן כסגנך, יד ימינך. היית לי כמודל לחיקוי ודוגמה אך יותר כחבר.
רבים הסיפורים שאוכל לספר ובנסיבות עצובות אלו כל מקרה ואירוע מקבל משמעות חדשה אולם אם אוכל לנסות ולחפש מכנה משותף סביב דמותך המאפיין אותך יותר מכל הרי הם הנחישות וההתלהבות שכה זוהו איתך. את הנחישות שלך ראינו כולנו בעיקר בהיבט המבצעי שבו הוכחת עליונות מלאה, החל מהאימונים שבהם לא התפשרת על דבר והוכחת לכולנו שגם עם מיעוט אמצעים וזמן ניתן להגיע למצוינות ועד לפעילות המבצעית באיו"ש שבה הבאת את הפלוגה להישגים כבירים שזיכו את כולנו לשבחים כה רבים וליצירת תחושה עצומה של גאוות יחידה בפלוגת המסייעת של גדוד חרוב - הפלוגה של קובי אזולאי.
גאוות ורווחת הפלוגה בכלל וכל אחד ואחד מהחיילים בפרט היו בראש מעיניך, החל ממאמציך להקים מועדון מצוייד לחיילים שבו יוכלו לנוח מפעילות, דרך פרוייקט הכובעים הרקומים והחולצות שהתגאנו כולנו ללבוש (כמובן חילקת לנו אותם רק אחרי מסע), הארוחות המיוחדות שארגנת וכמובן האמל"חיה המפוארת שהקמת בשתי ידיך. כל חייל שהיו לו בעיות, ידע שבעיותיו יפתרו לאחר שיפנה אליך, שחררת חיילים לחופשות מיוחדות כדי שירוויחו כסף לפרנסת המשפחה, דאגת שחיילים ללא רשיון נהיגה ילמדו זאת על חשבון הצבא ובכל פעם שנתאפשר לך לעזור ולצ'פר חייל עשית זאת מייד וללא היסוס.
קובי הנהגת את הפלוגה ללא פשרות, לא ויתרת על דבר שיפגע ביכולת המבצעית שלנו גם אם זה היה כרוך בוויתור על יציאותיך הביתה ומנוחתך, עצם נוכחותך השרתה על כולנו הרגשת ביטחון והערצה, את מנהיגותך לא קנית ע"י סמכות, אלא ע"י אישיותך.
קובי, תמיד כשדיברנו, נפגשנו היית אומר לי "בשבילך אעשה הכל" ולי לא היה ספק בכנותך עכשיו קובי כשאתה מביט עלינו שם ממעל במרפסת של גן עדן, אני מבקש ממך לשמור על כולנו כמו שרק אתה יודע, ומבטיח לך כי לעולם לא נשכח אותך ואת משפחתך האהובה שרבות סיפרת אודותם.
וויואן היקרה, יוסי, מוטי, אלין ומור, לאובדנו של קובי אין נחמה אולם אנחנו נהיה איתכם לצדכם תמיד.
קובי שעזבתי את הפלוגה כתבתי לך כי סוד גאוות הוא לשאת את רוח הילד שבך אל הגיל המבוגר, שפירושו לעולם לא לאבד את ההתלהבות, אנו אמנם איבדנו אותך אבל רוח ההתלהבות שלך לעולם לא תידום.

בהצדעה, הערצה והרבה אהבה
אופיר קליין

בניית אתרים: לוגו חברת תבונה