תפריט נגישות

טוראי דוד-חי אטיה ז"ל

דוד-חי אטיה
בן 18 בנפלו
בן אסתר ומרדכי
נולד בעפולה
בי' באב תשכ"ו, 27/7/1966
התגורר בקרית מוצקין
התגייס ב-1.8.1984
שרת בחטיבת גבעתי גדוד צבר
נפל בעת שירותו
בי"ג בסיון תשמ"ה, 2/6/1985
מקום נפילה: קריית חיים
באזור חיפה, כרמל וגליל מערבי
מקום קבורה: קריית ביאליק - צור שלום
הותיר: הורים ואחד-עשר אחים ואחיות

קורות חיים

בן אסתר (בחה) ומרדכי (מכא), נולד ביום י' באב תשכ"ו (27.7.1966) בבית החולים בעפולה, הובא כתינוק לקרית-מוצקין. הוא היה הבן הצעיר במשפחה שבה 12 ילדים. דוד-חי השלים את לימודיו בבית-הספר היסודי ובחטיבת-הביניים בקריית מוצקין ועבר ללמוד בבית-הספר המקצועי "אורט". לאחר מכן, הוא עבר לבית-הספר האקסטרני "מישלב" בחיפה והכין עצמו לבחינות-בגרות. דוד-חי היה תלמיד מצליח בבית-הספר, למרות הקשיים בבית הוריו. הוא אהב ספורט, שיחק כדורגל בנבחרת הנוער של קריית ביאליק ובקבוצת הכדורסל בה. הוא עבר קורס מקצועי למדריכי ספורט.

חבריו של דוד-חי חיבבו אותו, בגלל אופיו הנוח והחברותי. בבית הוריו הוא הושפע מיחס ההערצה לצה"ל ולשירות למען ביטחון ישראל. אחיו שירתו ביחידות קרביות, ביניהם בתפקידי פיקוד, ודוד-חי שאף ללכת בעקבותיהם.

באוגוסט 1984 הוא התגייס לצה"ל, עבר אימוני טירונות והוצב לשרת בחיל-הרגלים, ביחידה שנשלחה לתעסוקה מבצעית בלבנון.

ביום י"ג בסיוון תשמ"ה (2.6.1985) שהה דוד-חי בחופשה בביתו. באותו יום יצא עם חבריו לבלות בקריית חיים, פרצה מריבה ודוד-חי נדקר בידי אזרח צעיר ונפצע פצעי מוות. הוא הובהל לבית-החולים ובדרך מת מפצעיו. בן 19 היה בנופלו. הוא הובא למנוחות בחלקה הצבאית בבית-הקברות בצור שלום והשאיר אחריו הורים ואחד-עשר אחים ואחיות.

מפקד יחידתו כתב עליו במכתב תנחומים למשפחתו: "לכולנו, מפקדים וחיילים, היה דוד דוגמה וסמל, חייל אחראי וכן שדבק במשימותיו. מעל הכול התבלט בתכונותיו כאדם וכחבר אמת. רצונו להעניק מעצמו ומשלו לאחרים היה לשם-דבר ביחידה. הוא התנדב לחיל בעל אופי קרבי ואף שירת עמה בלבנון".

הופק במערכת "גלעד-לזכרם", באמצעות חב' תבונה בע"מ (054-6700799)
בניית אתרים: לוגו חברת תבונה