תפריט נגישות

טוראי ראובן רובי אליאל ז"ל

ראובן אליאל
בן 19 בנפלו
בן רחל ודויד
נולד במצרים - קהיר
בכ"ז בחשוון תרצ"ו, 23/11/1935
שרת בחיל הנדסה מקהנ"ר, חטיבה 5, חיל השריון קהנ"ר 54
נפל בפעילות מבצעית
בט"ז בתשרי תשט"ו, 13/10/1954
מקום נפילה: נגב
באזור השפלה הדרומית והנגב
מקום קבורה: חיפה
אזור: א, חלקה: 9, שורה: 3, קבר: 6.

קורות חיים

ראובן, בן דויד ורחל. נולד ביום כ"ז במרחשון תרצ"ו (23.11.1935) בקהיר, בירת מצרים. סיים את לימודיו בבית-ספר יסודי. חלש היה בהיוולדו, אך התפתח והתחזק ובמשך הזמן היה לעלם גבה-קומה, יפה-גוף ועז-נפש. עלה לארץ עם הוריו בשנת 1949 והוא אז בן י"ד. נאלץ להפסיק את לימודיו והתחיל בעבודה למען משפחתו הגדולה. השתלם בטכניון העברי בחיפה, למד את מקצוע המסגרות והתחיל לעבוד ב"אשד". השתייך ל"הנוער העובד".

גילה נטיות לציור, לפיסול, לשירה ולריקוד.

שאיפתו היתה לצאת לקרב-נקמה באויב ומרוב אהבתו למולדת היה מוכן לכל ולא חת מפני כל סכנה. אף כי חובת-הגיוס לא חלה עליו עדיין מפאת גילו נכנס בכל זאת למערכות-צה"ל באוקטובר 1953, לפני שמלאו לו שמונה-עשרה. עבר קורס-סיירים בהצטיינות.

כשנעשה נסיון על-ידי חברתו להעביר אותו לסדנה בקרבת-ביתו צחק ואמר: "אני חייל בצה"ל וחייב להגן על מולדתי. אם כל חייל יתחמק מי יעמוד על משמרתו ?" לאחר-מכן עבר קורס-חבלנים. היה אהוב על מפקדיו וחביב על כל חבריו בשל מסירותו, התלהבותו וצניעותו.

בראש-השנה היה בבית ובהיפרדו הודיע, כי הוא יוצא למלא שליחות חשובה בריחוק מקום. הוא אמנם קיווה לבקר בבית בחג-הסוכות אך בחול-המועד הגיעה למשפחה הידיעה על נפלו.

ביום ט"ז בתשרי תשט"ו (13.10.1954), בשעת מילוי תפקידו כחבלן בנגב, מצא את מותו.0הובא למנוחת-עולמים בבית- הקברות הצבאי בחיפה.

הופק במערכת "גלעד-לזכרם", באמצעות חב' תבונה בע"מ (054-6700799)
בניית אתרים: לוגו חברת תבונה