תפריט נגישות

סמל נלי פרידמן ז"ל

מיומנה של נלי פרידמן ז"ל


16.3.00
יום שלא אשכח
סוף סוף אני מתחילה יומן חדש. רציתי לעשות זאת כבר שנה, והיום עשיתי זאת. ביומן הזה אני אשקיע הרבה יותר מחשבה, עם היומן הישן סוף סוף גמרתי. ביומן הישן רשמתי רק שטויות, אך מי יודע מה יעבור אצלי בראש ומה אני ארשום ביומן החדש. הגעתי למסקנה שאנשים חכמים ומפורסמים ניהלו יומנים, אך מי אני שאשווה את עצמי אליהם.
כאשר אני קוראת את יומנה של חנה סנש אני נדהמת מאופן הכתיבה שלה וממחשבותיה לגילה הצעיר כל-כך. הנצו סירני - הוא פשוט גאון. עד כמה הגיוניות מחשבותיו ודאגותיו.
אנשים אלה חיו בתקופה אחרת שהשפיעה עליהם. הדאגה שלי היא שונה: אולי אני לא מעריכה את עצמי מספיק? הלוואי שזה יהיה כך. אני לעולם לא אצליח להיות אובייקטיבית כלפי עצמי כמו אצלך סירני, וזה מדהים אותי כל פעם מחדש. חנה סנש והנצו סירני האמינו בעצמם - כמוני. היומנים שלהם מפורסמים, אלפי אנשים קוראים אותם, אך לא את שלי. מה אני כותבת בכלל? קודם כל צריך להפוך לאיש גדול בכדי שאנשים יתעניינו בחיי ויקראו את יומני. אני מאמינה שאני אגשים את חלומותיי - אך מכיוון שאני שואפת כל כך להגשמתם, במידה ולא אצליח, לא אוכל להתקיים. אני לא סתם נולדתי יהודייה - רק בעם היהודי יש כל-כך הרבה גאונים ואנשים גדולים, אני בטוחה שאין פה טעות! אלוהים נתן לי חלום שלא עוזב אותי יומם ולילה - אין לי טיפה של ספק בגורלי. עד כמה שזה ישמע מצחיק, הרי זה מוזר שזה יושב עמוק בתוכי, עוד מהילדות, ולא נותן לי מנוחה. רק בארץ האבות אני יכולה להגשים את חלומי.
אל מול עיניי תמיד אראה תמונות ברורות של עתידי - עד כדי כך ברורות ומדויקות שלפעמים נדמה לי שזהו העבר. אך לא - זהו העתיד ואני אחיה אותו, ואף אדם לא ישנה את דעתי על גורלי. אם להסתכל לאחור, על עברי, הרי שניתן לראות כמה צירופי מקרים המובילים כולם לדבר אחד בלבד - אל מטרת חיי.
הגננת מגן הילדים ראתה בי אחת לא מוצלחת ותמיד אמרה לי שלא יצא ממני דבר. אך אני הוכחתי לה שאני מסוגלת להרבה יותר ממה שהיא ציפתה ממני.
עצם העובדה שאני חיה זה נס. עוד בחדר הלידה הרופאים אמרו שאני אמות, או שאשאר נכה לכל החיים. אך לא - אני בריאה ושלמה.
כל חיי אני הודפת את מי שמנסה להכשיל אותי. לא משנה כמה שיגידו לי שדבר-מה הוא בלתי אפשרי - אני אוכיח שהוא אפשרי. אין בשבילי בלתי אפשרי, זאת הוכחתי לאורך כל חיי.
אני רוצה להודות לך אלוהים על כך שאף פעם לא עזבת אותי ותמיד עזרת לי בכל מעשיי. להודות לך, אלוהים, על חיי, שזה בעצם השי הגדול ביותר שיכולת להעניק לי. אלוהים - לעולם לא יהיה לי ספק בקיומך, כי המשמעות של ספק בקיומך היא למעשה ספק בקיומי שלי.

מיומנה של נלי פרידמן ז"ל

בניית אתרים: לוגו חברת תבונה