תפריט נגישות

רס"ן גיל עוז (אנזה) ז"ל

נאום האב בטקס התייחדות - חטיבת גבעתי 2002


משפחות שכולות, שר המדע והתרבות מר מתן וילנאי, סגן הרמטכ"ל האלוף גבי אשכנזי, מפקד הזרוע לבנית הכוח ביבשה האלוף יפתח רונטל, אלוף פיקוד דרום האלוף דורון אלמוג, מפקד חטיבת גבעתי אלוף משנה עימאד פארס, מפקדים חיילים ואורחים יקרים.
התכנסנו כאן, בבית חטיבת גבעתי, כדי לזכור ולהנציח את בנינו ובנותינו לפי מיטב המסורת שכבר שנים רבות אנו אוחזים בה, כאילו היתה ציפור רבת חסד, כמה כואב.
בשנה האחרונה נחקקו באבן, באתר ההנצחה, שבמצודת יואב, 14 שמות של חללי גבעתי, 14 בני סגולה למשפחתם, לחבריהם, לכל מי שאהב אותם מאוד - 14 חייילים ששמם מרעיד את נשמת אוהביהם שכבר מתגעגעים אליהם מאוד.
אנו המשפחות כאן, מרכינים ראש לזכרם ובגו זקוף, כשפנינו נשואות למעלה אל השמים אנו שואלים את בורא עולם, מדוע? ושקט בשמים, וחושך בחדרי הלב, ורק זכר יקירנו שגידלנו על פלגי מים צלולים נוקש במוחנו - תיק תק תיק תק - והזמן לא מרפא, והחור גדל והולך וצריך הרבה הרבה כוח כדי להדוף את ההזמנה של מלאכי החבלה. צריך כוח ענק להתמסר לצחוק של ילד, לבדיחה של חבר, לענן שנוסע בשמים ולהתגעגע אל המתים שלנו בלי לפגוע באלה החיים איתנו.
כאשר אני מרים את ראשי אל השמים ומחפש ענן שיסיע אותי אל חיוך של בני יקיר לי אני מבקש מאלוהינו שבשמים ומכל צבא מלאכיו - שמור עליו, שמור על חבריו, שמור על גבעתי - אלה המתים ובעיקר אלה החיים - שמור על החיילים ועל המפקדים כי הם שומרים עלינו - ואנחנו הרי כבר משפחה כל כך גדולה, ורק שלא נהיה לעול על נשמתם הגדולה.
משפחות יקרות, אין לנו נחמה, אבל יש לנו חטיבה שמבקשת עבורנו חלקת אלהים קטנה לזכר הנופלים שלנו, הבה נזקוף קומה, ניישר גו ומבט, נתפלל על המתים שינוחו בשלום על משכבם ונחזיק ידיים למעלה ונברך את חיילי גבעתי שעושים קודש למען המדינה ומכפילים את הקודש שהם עושים למען יקירנו - הללויה.
חולדה אנזה ואני, ניסים אנזה, הוריו של גיל עוז זכרונות לברכה, מבקשים על כולנו שלא נדע עוד צער, שהתקווה והחמלה לא יעזבו אותנו לעולם ועד.
תודה רבה.

בניית אתרים: לוגו חברת תבונה