תפריט נגישות

סרן אליהו "אליק" שמיר ז"ל

מפרי עטו


תל אביב, 15.7.1948
שלום רב לך, בן עמי!
שאלת על מה שקרה בפתח תקוה. כפי שבודאי ידוע לך היו באותו מקום מקרים רבים מאוד של הנפלויות שודדים ערבים; בכמה מקרים נהרגו גם יהודים. לאחר שנתברר היכן נמצאים בסיסי הכנופיות הללו, יצאו לשם כדי להשמידם. ואותה פעולה, בה נהרגו שני ערבים וכמה מהם נפצעו, מצא שלמה מילר את מותו ברגע שהתפרץ בראש עם רימונים; הוא מת בדרך לבית חולים בילינסון. מותו השאיר רושם קשה מאוד, והנחמה היחידה שהיתה לכולנו היא יעילות הפעולה ותוצאותיה.
על ועדת החקירה שנמצאת עכשיו בארץ איני יכול למסור לך הרבה. פרטים בודאי תקרא בעיתונים, שאני עושה מאמצים לשלחם אליך. מה שאני יכול למסור לך בקשר אליה הוא, שהם מתפעלים מאוד ממראה עיניהם, רוקדים הורה במשקים ואוכלים בתיאבון מה שמוגש להם בצלחותהעמוקות של המשקים העברים. אך לנו יתנו בודאי "קדחת בצלחת עמוקה".
המאורע הפוליטי האקטואלי ביותר עכשיו בארץ הוא חטיפת שני הסרג'נטים הבריטיים מהמשטרה בנתניה. הם נחטפו כבני ערובה לשלושה שנדונו למוות לאחר ההתקפה על כלא עכו ואשר פסק דינם אושר בימים האחרונים. על נתניה הוטל מצב צבאי ונערכים בה חיפושים במימדים עצומים. היישוב המאורגן עומד אף הוא בחיפושים אחרי החטופים, אך לעת עתה כל המאמצים לא נשאו פרי.
בזה נסתיימה סקירתי הפוליטית.
דרישת שלום לך מכל החברה. העיתונים יגיעו אליך פעם אף הם. אל יאוש. אם אני כותב מכתב בן שישה עמודים, נראה שאין מקום ליאוש בעולם הזה.
ידידך לתמיד.

27.7.1947
שלום לבן עמי ידידי
מאורעות מענינים במיוחד לא התרחשו במשך השבוע מאז כתבתי לך. אמנם, אניה ניסתה להגיע ונשלחה חזרה - אך אתה ודאי שמעת על כך הרבה.
השבוע היינו כמה אנשים בקפה מחוץ לתל אביב, בגבעת רמב"ם - מקום עליז ויפה. בהמשך הערב הצטרפו אלינו הזקן, יוסי, ירוחם, מכבי בעל המקטורת ועוד, כך שכולנו היוינו חבורה גדולה ועליזה ש"רכבה" על כל הקהל - שרנו ושתינו כמעט עד שתים אחר חצות, ולמרבה השמחה והגיחוך היו בינינו אנשים שבכו מתוך שכרות ופטפטו יותר מדי פרטים; על כך אספר לך כשנתראה.
אתי אין הרבה חדשות. לקחתי לי עכשיו שבוע חופש ואני נוסע לעבד את הפרדס בבאר יעקב; נכון לי עכשיו שבוע של עבודה אינטנסיבית בטוריה, ואני מקוה לצאת בשלום מכל זה. יש רק חשש שהעבודה החקלאית תקסום לי שוב ולא ארצה לחזור העירה, אך אני מקווה שבקצת מאמצים אתגבר גם על זה.
ובאשר לאמך היא "אלחמדאללה" בריאה ועובדת, וחיה בספוק מבנה. אני אראה אותה היום כדי לברר מה בענין הכתובת שלך.
ד"ש לך מכל החברה.
שלום וכתוב מהר
שלך לתמיד, אלי

מתוך הספר "השבעה" - לזכר שבעת נוטרי חולון

מידע נוסף נמצא בתא הנופל בחדר ההנצחה שבבית הפלמ"ח

בניית אתרים: לוגו חברת תבונה