תפריט נגישות

טוראי אהרון אהרלה זיבלין ז"ל

אהרון זיבלין
בן 17 בנפלו
בן אסתר ואפרים
נולד בראשון לציון
בט"ו באדר תרצ"ב, 22/2/1932
שרת בגבעתי - תש"ח גד' 55, חיל השריון חט' 401, גד' 52, חיל הקשר והתקשוב
נפל בקרב
בב' בטבת תש"ט, 3/1/1949
במלחמת העצמאות
מקום נפילה: טירה
באזור השרון
מקום קבורה: נתניה

קורות חיים

זיבלין אהרן בן אפרים ואסתר. נולד בט"ו באדר תרצ"ב (1932) בראשון-לציון. נמשך ביותר אחרי משחקי ספורט: כדורגל ושחיה, אך עם זה הצטיין בלימודיו עד כדי קבלת סטיפנדיה עם גמר בית-הספר העממי והשתמש בה ללימוד מסגרות בבית-הספר המקצועי על שם מכס פיין.

בשנתו ה-14 נכנס לגדנ"ע וגם שם גילה מסירות ויכולת, התקדם באימוניו והיה מפעילי הפלוגה. משגברו הקרבות בחורף תש"ח עזב את לימודיו והתנדב לחוליה המיוחדת שבנפת אפרים, השתתף בה בביצוע פעולות מיוחדות נגד אנשי כנופיות, פעולות תגמול, העברת נשק, ועוד. הצטיין בשירותו מתוך מסירות והבנת המטרה הנעלה וביצע כל משימה בשלמות ובדייקנות. כשהוכנסו חברי החוליה הנפתית למסגרת גדודים סדירים היה יכול להשתחרר בשל גילו הצעיר ביותר, אך לא רצה לשקוט כל עוד לא תשקוט המולדת המשוחררת. שירת באחד הגדודים של חטיבת "גבעתי". כינויו "אהר'לה", בו כונה בילדותו, שהביא עמו מהגדנ"ע נשאר לו גם בגדודים, בהם היה אולי החייל הצעיר ביותר. שירת תחילה כרובאי ואחר-כך כאלחוטאי והשתתף בכל הקרבות של החטיבה בדרום ובנגב.

זעמו ומרצו להכות באויב גברו עוד יותר אחרי מות אחותו בהרעשה רצחנית שערכו מטוסים מצריים על ראשון-לציון. בימי ההפוגה השניה הועבר עם חטיבתו וגדודו אל השרון ולא פעם הביע את צערו על שנבצר ממנו להוסיף ולהלום במצרים במבצע "חורב". אך גם שם נמצא לו "ג'וב" - בפעולות-תגמול נגד הכפר טירה, שמסתנניו שדדו ורצחו בשרון. עוד הספיק להודיע באלחוט לבסיס שברמת-הכובש, שהמשימה בוצעה בהצלחה, ואחר-כך נפצע הוא ועוד אחד מכדורי האויב ונפלו אור ליום 3.1.1949 בו ביום הובא למנוחת-עולמים בבית-הקברות בנתניה.

הופק במערכת "גלעד-לזכרם", באמצעות חב' תבונה בע"מ (054-6700799)
בניית אתרים: לוגו חברת תבונה