תפריט נגישות

סגן אורי וייסלר ז"ל

אורי וייסלר
בן 24 בנפלו
בן אילזה וצבי-פריץ
נולד בקיבוץ גבעת ברנר
בכ"א באדר ב' תש"ג, 27/3/1943
התגייס ב-אוגוסט 1962
שרת בחיל השריון פלס"ר חש"ן 193
נפל בפעילות מבצעית
בל' בסיון תשכ"ז, 8/7/1967
מקום נפילה: קנטרה
באזור סיני ותעלת סואץ
מקום קבורה: קיבוץ גבעת ברנר
הותיר: אשה ובן - יאיר אורי (שנקרא על שמו)
בעל עיטור הגבורה

קורות חיים

אורי, בן אליזה וצבי פריץ, נולד ביום כ"א באדר ב' תש"ג (27.3.1943) בגבעת ברנר. למד וחונך שם וסיים את לימודיו היסודיים והתיכוניים. לאחר מכן עבד כמסגר אחזקה בבית החרושת "מטר" אשר בקיבוץ. קריאה בספרי הגות, היסטוריה, פוליטיקה וספרות קלאסית היתה מעסיקה אותו; כן חיבב גם האזנה למוסיקה.

אף לחברת הילדים בקיבוץ נתן מזמנו בהדרכה. היה שייך לוועדת חברים ואף היה חבר המועצה. איש חברה היה ושמח לכל הזדמנות של התנדבות; אבל הוא לא אהב להתבלט ודיבר בפשטות "צברית".

בסיימו את לימודיו גויס לצה"ל באוגוסט 1962; זה היה לאחר שנת הדרכה בתנועת "המחנות העולים". התנדב לשרת ביחידת סיור של פיקוד הדרום ומשם הוא נשלח לקורס צניחה, קורס מ"כ וקורס קצינים. המשיך לשרת עד שחרורו ולאחר מכן היה יוצא לשירות המילואים, בו היה מפקד על אנשיו ברוח של אחווה וטוב לב - ולא מגבוה. קור רוחו ושיקול דעתו איפיינו את כל מעשיו גם בשעות הקשות שלו בשעת מלחמת ששת הימים, אשר בה השתתף באומץ לב, בעוז רוח ובסמכות טבעית. ביום ל' בסיון תשכ"ז (8.7.1967) נפל בקרב באיזור קנטרה כתוצאה מפגיעת פגז ישיר בעמדתו. הניח אשה בהריונה - והבן נולד כארבעה חדשים לאחר נפול אביו. ושמו נקרא בישראל יאיר-אורי. הובא למנוחת עולמים בקיבוצו. בקרב על מוצבי רפיח, אשר בו שירת אורי כמפקד מחלקה בפלוגת הסיור ביום הראשון לקרבות מלחמת ששת הימים, בשעת ההסתערות על אחד המוצבים, נפגע הזחל"ם שלו על ידי מוקש וכמה מאנשיו - והוא ביניהם - נפצעו. בכל זאת חזר אורי לזחל"ם מיד והפעיל את המקלע הבינוני וירה לעבר העמדות בטווח קצר ביותר: הוא גם פקד על פינוי הפצועים. בגמר הקרב הזה סירב להישלח לטיפול רפואי והמשיך לבצע את המשימות שהוטלו על יחידתו ובהמשך הלחימה נפגע ונפל. על גבורתו בקרב זה של ששת הימים (שנערך למעלה מחודש לפני נפלו) צוין לשבח על ידי הרמטכ"ל.

ל"שלושים" הוציא קיבוצו חוברת לזכרו. לאחר מכן הוציא הקיבוץ ספר לזכר בניו שנפלו במערכות תשכ"ז - והוא ביניהם. הוא הוזכר בחוברת "51 צל"שים" של 1967 - מזכרת לדורות" וגם בחוברת דומה על "51 צל"שים" שהוציא משרד החינוך והתרבות.

ב"ספר הגבורה" שבהוצאת העתונאים בתל אביב והברית העולמית של ניצולי ברגן בלזן הובא סיפור המעשה על קרבו האחרון שעליו קיבל את הצל"ש. בספר "לנופלים" שהוציא קיבוצו לזכר בניו שנפלו במערכות תשכ"ז, הוקדש לו מדור מיוחד. פרשת תולדותיו ומותו מובאת בספר "על במותיך חלל" בהוצאת חברים לנשק.

בחוברת "אשר נפלו במלחמה" לזכר הנופלים מבין חברי הקיבוץ המאוחד הועלה זכרו. גם בכרך ד' של "גוילי אש", ילקוט עזבונם של הבנים שנפלו במערכות ישראל, הובא מעזבונו.

הופק במערכת "גלעד-לזכרם", באמצעות חב' תבונה בע"מ (054-6700799)
בניית אתרים: לוגו חברת תבונה