תפריט נגישות

סג"מ דן דני גביש ז"ל

דן גביש
בן 21 בנפלו
בן הגר ואברהם
נולד בטבריה
בו' בשבט תש"ח, 17/1/1948
התגורר בבית קמה
התגייס ב-נובמבר 1966
שרת בסיירת שקד
נפל בעת מילוי תפקידו
בכ' בשבט תשכ"ט, 17/2/1969
מקום נפילה: כרם מהר"ל
באזור חיפה, כרמל וגליל מערבי
מקום קבורה: בית קמה
הותיר: הורים ואח - ניר

קורות חיים

בן אברהם והגר. נולד ביום ו' בשבט תש"ח (17.1.1948) בטבריה. דן למד שנתיים ראשונות בבית הספר היסודי שבקיבוץ נגבה והשתייך לקבוצת הילדים הראשונה של משק בית קמה ושובל. המשיך את לימודיו בבית הספר-היסודי בשובל ובמוסד החינוכי במקום, את לימודיו התיכוניים סיים בבית-הספר "מבואות הנגב" בקיבוץ שובל שהוקם אז בשותפות שני הקיבוצים שובל ובית קמה. בן משק טיפוסי היה, בעל גישה עירנית ובעל חוש ביקורתי לגבי הנעשה במשקו ובעולם כולו.

הוא היה חניך "השומר הצעיר". השתתף בפעילות כשחקן בקבוצת הכדורעף, היה שחיין רשום בהתאחדות לספורט והשתייך לקבוצת "הפועל" בית קמה. תחביבו העיקרי, פרט לפעילות ספורטיבית, היה הצילום, אשר בו עסק ברוב שעות הפנאי שלו. כן אהב לעסוק במכשירים חשמליים, כמו, למשל, ברדיו; הוא היה בונה ומרכיב כלים שונים.

רק תקופה קצרה היה בבית, בין גמר לימודיו וגיוסו לצה"ל בנובמבר 1966 והילד החייכני והחביב היה לגבר צעיר, רציני, אחראי בעבודה אבל החיוך לא סר מעל פניו גם בתקופה זו של חייו. כאשר נשאל כיצד הוא מתקדם בקורס היה עונה: "קצת קשה, אבל אפשר לסבול!". דן שירת בסיירת "שקד" תחת פיקודו של בנימין (פואד) בן אליעזר.

דן נפל בשעת מילוי תפקידו דרומית לאום דרג' ביום ל' בשבט תשכ"ט (17.2.1969). לאחר נפלו הועלה לדרגת סג"מ. הובא למנוחת עולמים בבית הקברות בבית קמה.

הקיבוץ הוציא חוברת לזכרו הנושאת את שמו, כמו גם החיל. שמו של דן מונצח בספר שהוציא אביו "סיפור משפחתי".

הופק במערכת "גלעד-לזכרם", באמצעות חב' תבונה בע"מ (054-6700799)
בניית אתרים: לוגו חברת תבונה