תפריט נגישות

טוראי אברהם יחיא מזרחי ז"ל

אברהם יחיא
בן 34 בנפלו
בן חבובה ויחיא
נולד בירושלים
בתרע"ד, 1914
התגורר בכפר אוריה
שרת בגבעתי - תש"ח הגמ"ר, יחידת הנוטרים
נפל בעת שירותו
בכ"ט בטבת תש"ח, 11/1/1948
מקום נפילה: כפר אוריה
באזור ירושלים והסביבה
מקום קבורה: רחובות
הותיר: אשה וחמישה ילדים

קורות חיים

בן יחיא וחבובה. נולד בשנת 1914 בירושלים. למד בבית-ספר עממי. היה סתת. שאף להתישבות וךהיה בין מיסדי ארגון "קדם", שהתארגן בשנת 1938 כדי לעלות ולהתישב על אדמת כפר-אוריה הנעזב וצריך היה להילחם על זכותו זו שש שנים עד יום ההתנחלות בשנת 1944. במשך שנות ההמתנה לא נלאה לדפוק על דלתות המוסדות המישבים והיה אחד המעטים שלא אמרו נואש. עם ההתנחלות באוגוסט 1944 נעשה שומר-שדות וכעבור זמן קצר התגייס לנוטרות. טיפח יחסי שכנות טובה עם הערבים בסביבה אך לא ניצל מהסתבכות ולאחר שנמצא ערבי הרוג על אדמות הכפר נעצרו הוא וחברו מהכפר וישבו כחצי שנה במאסר.

בתוקף תפקידו כנוטר נבחר להיות שומר ראשו של פרופ' חיים וייצמן ברחובות בעת ביקורו האחרון של הנשיא בארץ לפני הכרזת המדינה על אף עומס התפקידים הציבוריים שהוטלו עליו לא הזניח את משקו. עם זאת היתה לו מלחמה תמידית כמעט עם קטני-האמונה בכפר, וגם בקרב בני משפחתו, שיעצו לו לעזוב את המקום בגלל מצב-הבטחון הגרוע, והוא לא נענה להם.

בהתקפה הערבית הגדולה על הכפר ביום 11.1.1948 נפצע קשה בראשו. העזרה בוששה לבוא, והוא מת בו ביום בבית-החולים ברחובות, ושם נקבר. השאיר אחריו אשה וחמישה ילדים.



הופק במערכת "גלעד-לזכרם", באמצעות חב' תבונה בע"מ (054-6700799)
בניית אתרים: לוגו חברת תבונה