תפריט נגישות

סמל בצלאל צלי שמחוני ז"ל

בצלאל שמחוני
בן 20 בנפלו
בן זמרה ואברהם
נולד בעפולה
בט' בתמוז תש"ט, 6/7/1949
התגייס ב-נובמבר 1967
שרת בחטיבת גבעתי, חיל רפואה סיירת שקד
נפל בקרב
בט' בטבת תש"ל, 17/12/1969
במלחמת ההתשה
מקום נפילה: תעלת סואץ
באזור סיני ותעלת סואץ
מקום קבורה: חיפה
אזור: א, חלקה: 10, שורה: 5, קבר: 11.

קורות חיים

בן אברהם וזמרה. נולד ביום ט' בתמוז תש"ט 6.7.1949 בגבעת המורה. לאחר שעברה המשפחה לקריית חיים למד בבית הספר היסודי מגינים. ובבית הספר התיכון שם.

אחרי כן המשיך בבית הספר המקצועי שבקרית שפרינצק. הוא היה נער חביב וטוב, צנוע ונחבא אל הכלים , נעים, מקובל ואהוב על הכל.

טוב לבו לא ידע גבול. בעודו נער הצטרף לתנועת הנוער העובד והלומד והיה פעיל בה מאד. הוא עסק בהדרכה מתוך מסירות ואחריות והפך לדמות נערצת על חניכיו.

בהתקרב מועד גיוסו שאף להתנדב לטיס אולם מאחר שהיו חסרים לו נתונים מסוימים הפנו אותו לחיל החימוש, אך הוא העדיף להתגייס לחיל קרבי משום שהאמין כי בחיל כזה יוכל לתרום כמלוא יכולתו לצה"ל ולמדינה.

צלי גויס לצה"ל בנובמבר 1967. כאשר הוצע לו ללכת לקורס חובשים אמר לממונים עליו: "אם אתם מוצאים אותי כשיר לכך, אלך ואלמד ואהיה חובש, הכי טוב".

הוא נראה אז כאדם מאושר שכל מאויו התגשמו. הוא סיים את הקורס כחניך מעולה ובפני אמו (אחות בקופת חולים) התגאה בכך. בצלאל השתתף בפעולות רבות ובקרבות רבים הצטיין גם כלוחם וגם כחובש. הוא ידע תמיד לשלב את האמונה שבלב עם ההעזה שבקרב. רבים חוזרים ומספרים על בטחונו העצמי ועל אמונתו העמוקה במעשיו. קור רוחו ואומץ ליבו. שלא פעם הציל את חיי חבריו וסיכן את עצמו.

בליל ט' בטבת תש"ל 17.12.1969 כשהיה בצלאל בסיור על גדות התעלה, נתקל הסיור בכוח מצרי גדול ובקרב שהתחולל נפגע אחד מחבריו. בצלאל חש לחבוש את הפצע תחת מטר יריות והפגזה כבדה.

אמנם את הנפגע עלה בידו להציל אך תוך הגשת עזרה נפל הוא עצמו.

הובא למנוחת עולמים בבית הקברות הצבאי בחיפה.

הופק במערכת "גלעד-לזכרם", באמצעות חב' תבונה בע"מ (054-6700799)
בניית אתרים: לוגו חברת תבונה