תפריט נגישות

רס"ן חגי ביבי ז"ל

מפרי עטו

מכתב שכתב חגי לפלוגתו יום לפני מותו

פלחו"ד צבר
בלב ובנשמה


21.12.03

" דבר המפקד:

אחרי תקופה ארוכה של פעילות מבצעית בגזרת זיוונית, הפלוגה קיבלה על עצמה את משימת הפעילות המבצעית בגזרת החטיבה הדרומית של אוגדת עזה.
התקופה האחרונה התאפיינה בפעילות יזומה, ארוכה ושוחקת מאוד, אך פלוגתנו עמדה בתקופה זו בצורה מכובדת מאוד וראויה לשבח.
כעת, אחרי תקופה קצרה של מנוחה ורענון, הגענו לקו כיסופים, משימת הפלוגה איכותית ובעלת חשיבות רבה כיאה לפלוגת החוד של הגדוד. אין לי ספק שגם בקו זה נעמוד בצורה טובה ואיכותית.
בתקופה הקרובה המבחן האמיתי הוא שלכם – הלוחמים, ופחות של המפקדים. כאן מי שיכריע את הקרב יהיו לוחמים איכותיים ומקצועיים אשר יבצעו את משימתם במקצועיות.
בתקופה זו ובאופי הלחימה בקו זה, כל אחד מכם יוכל למנוע פיגוע גדול יותר ממה שהוא נראה לפחות בהתחלה, במידה ויבצע את משימתו כמו שחינכו אותו – בקור רוח ובחדות.
בתקופה הקרובה אנו נדגיש את המקצועיות והכשירות הבסיסית (כש"ג, קליעה, חינוך), וזאת על מנת להמשיך ולהיות הפלוגה המובילה בגדוד. בגלל אופי המשימה בתקופה האחרונה היה קושי לאסוף את כולם ולהעביר את המסרים בע"פ, ועל כן הופץ מסמך זה לכל לוחמי הפלוגה.תושבי גוש קטיף, אזרחי כפר דרום בפרט ואזרחי מדינת ישראל בכלל סומכים עלינו בשמירה והגנה על חייהם ועל חיי ילדיהם. נפלה בידנו הזכות להציל ולשמור על חיי האזרחים ולבצע את משימת קודש זו בתקופת לחימה בגזרת כפ"ד".

חגי ביבי, סרן
מ"פ חוד 432

מכתב זה, הפך ללא כוונה מוקדמת למזכרת אחרונה מחגי.
כיום, כשהמכתב ממוסגר ותלוי בפינת הזיכרון שהוקמה בחדר המ"פ, בפלחו"ד צבר מתייחסים אליו כמכתב פרידה, ואולי אפילו כצוואה.

בניית אתרים: לוגו חברת תבונה